Scouting kleding

Scoutfit

Bij scouting dragen we een scoutingblouse, de scoutfit. Heel praktisch en vooral ook voor iedereen goed herkenbaar. De kleur, badges, insgines en emblemen zeggen wat over jij doet bij scouting. Bij welke speltak je zit, maar ook in welk land en bij welke scoutinggroep. Ook je behaalde scoutingvaardigheden en activiteiten die je bezocht hebt zijn zichtbaar met insignes en emblemen. Best de moeite waard eens te kijken bij de scouts. Ze zijn er – terecht – trots op!

Bij de algemene informatie van de speltakken kun je zien welke kleur scoutfit daar gedragen wordt.

Verder dragen we natuurlijk de das. De kleur van de das hoort bij de scoutinggroep waar je lid van bent. De das van Scouting Hellevoetsluis is koningsblauw. En om het helemaal ‘onze das’ te maken komt er ons embleem op.

Waar kun je alles kopen? Scoutshop Scouting Hellevoetsluis
Scoutfit x
Das (koningsblauw) x
Dasring x
Embleem Scouting Hellevoetsluis op de das x
Installatie teken borstzak links x x
Speltakteken borstzak rechts x x
Naamband Scouting Hellevoetsluis mouw rechts x
Troepnaambandje (mits van toepassing) mouw rechts x

De dichtstbijzijnde Scoutshop zit in Vlaardingen, maar je kunt ook via de Scoutshop-website bestellen. Houdt dan wel rekening met verzendkosten. Tweemaal per jaar komt de mobiele Scoutshop naar Hellevoetsluis. Vaak in juni en november. Dat wordt genoemd in de nieuwsbrief en staat in onze webagenda.

Heb je iets nodig dat we zelf verkopen, vraag dan op zaterdagochtend in het leidinglokaal naar Tanja Mol.

Slimme tip ! Het advies is om verder oude kleren te dragen die makkelijk zit en vooral … vies mag worden. Houdt ook de weersverwachtingen in de gaten, zodat je op zon, regen, wind of ijs voorbereid bent.

T-shirt of polo van Scouting Hellevoetsluis!

Scouting Hellevoetsluis heeft een eigen T-shirt of polo. In vijf frisse kleuren, dus er zit vast wel een kleur bij die je leuk vindt. Er is een keuze in damesmodel, unisex model of kindermodel. Bekijk de folder en lees hoe het werkt.

Heb je belangstelling voor zo’n leuk shirt, geeft het dan door aan Lauret. Zij verzamelt de aanvragen en als er voldoende binnen zijn, gaat de bestelling de deur uit.