Ondersteunend

We hebben bijna 100 vrijwilligers, waarvan ca. 45 leiding geven bij een speltak. Dat betekent dat ca. 55 vrijwilligers ondersteuning bieden aan onze groepsvereniging. Zij hoeven niet elke week actief te zijn, maar regelmatig komen ze hun steentje bijdragen. Heb je belangstelling om ook te komen helpen? Kom tijdens onze opkomsten op zaterdag langs en laat ons weten waar je goed in bent of bespreek wat je leuk vindt om te doen.

We zijn zuinig op wat we hebben !

Voor het onderhoud van inrichting van onze gebouwen, de boten en de tenten zijn we blij met alle steun die we kunnen krijgen. Daarvoor hebben we het klusteam, de materialenploeg en het vlootbeheer.

Ondersteuning bij vele activiteiten !

Als je in onze agenda kijkt, merk je dat er altijd wel één of andere leuke activiteit in de planning zit. Dat kan betrekkelijk eenvoudig zijn voor het behalen van scoutingvaardigheden, maar ook excursies, scoutingdagen, weekendje weg, scoutingkamp of jaarlijks terugkerende activiteiten, zoals overzwemmen, jota-joti, nieuwjaarsduik, Scout-It-Out, Sint Joris en nog veel meer.

En dan kan het fijn zijn extra handen te hebben voor ondersteuning voor: begeleiden van kinderen, helpen met solderen, rijden met een aanhanger, helpen pionieren, eten koken voor een grote groep en nog veel meer.

Een vaste groep vrijwilligers en ook veel ouders zijn hiervoor beschikbaar via het uitzendbureau.

Ondersteuning van het leidingteam (kader)

Het mooie van onze leidingteams is dat ze eigenlijk heel zelfstandig werken. De ondersteuning die zij krijgen is van de programma en evenementen coach (PEC) en de groeps- en praktijkbegeleiders. Deze laatsten bekijken gezamenlijk welke kwalificaties de leiding heeft en hoe deze nog verder verbeterd of zelfs uitgebreid kunnen worden. Zij kijken naar de mogelijkheden voor te volgen trainingen.

Ondersteuning aan de organisatie

Er zijn verschillende ondersteunende functies die niet in een hokje te plaatsen zijn, maar wel heel belangrijk. Denk daarbij aan de wekelijkse verzorging van koffie & thee door het barteam, de contributie- en ledenadministratie, in- en verkoop van banden & badges, ICT, webmaster, en de veiligheidcommissie.