Baden Powell feestje

Het zag er feestelijk uit met allemaal vlaggetjes rond het plein. Aanleiding was de verjaardag van Baden Powell, de oprichter van scouting, die we vieren met een gezamenlijke opening. Na het hijsen van de vlag en het opzeggen van de wet door de aanwezige speltakken heeft Lauret uitgelegd waarom we daar met z’n allen staan en waar we bij stil staan. Het is bijzonder dat een gedachte van een man als Baden Powell vandaag de dag nog zo levendig is en we vandaag de dag nog steeds zo veel plezier beleven aan scouting zoals hij dat meer dan 100 jaar geleden voor ogen had. Volgens traditie collecteren we voor een potje waarmee we arme scoutinggroepen willen helpen als steun in de rug. Er is een mooi bedrag opgehaald! Er waren ook nog vlaggen waarmee we een feestelijke kring konden vormen en zo ons met elkaar verbinden. Het was mooi om te zien dat twee orca-leden zelf een gat opvulde om zo de cirkel gesloten te krijgen. De feestelijke vlaggetjes zijn ook een beetje voor ons eigen feestje. Dit jaar bestaat Scouting Hellevoetsluis 65 jaar!