Wilde vaart

logo wildevaart

Ander vaargebied

Een begrip bij Scouting Hellevoetsluis. Deze jongens en meisjes laten zien wat ze in huis hebben, vooral op het water. Komend van de zeeverkenners maken zij de overstap van het vaargebied op het Brielse meer in Oosterland, naar het Haringvliet in Hellevoetsluis. Daarvoor hebben ze ook iets grotere boten waarmee ze hun zeilkwaliteiten verder kunnen vergroten.

De jongens en meisjes laten zich niet afremmen in hun plannen voor hun opkomsten op zaterdag. Op kamp gaan ze natuurlijk … met een boot. Ze varen de haven van Hellevoetsluis uit en komen na een week weer terug varen. En ondertussen hebben ze allemaal leuke avonturen beleefd.

Scoutfit voor wilde vaart

De wilde vaarders dragen een zwart T-shirt of sweater met hun blauwe logo op de rug.

Gewaardeerde ondersteuning

Ja, deze wilde vaarders worden graag gevraagd mee te helpen bij grotere activiteiten. Zij weten al een beetje wat er bij komt kijken om zaken te organiseren. Geef hun maar een taak en zij voeren die prima uit.