Welpen Voornse Trekkers Horde

null Het verhaal dat de welpen spelen gaat over Mowgli, het mensenjong dat opgroeit in de jungle. Mowgli woonde, toen hij nog maar net in de jungle was, bij wolven in een wolvenhol. Vader Rama en moeder Raksja zorgden voor hem en de andere welpen, tot hij groot genoeg was om zijn eigen voedsel te vinden en zelf op jacht te gaan. Hij beleeft spannende avonturen met bijzondere dieren die in de jungle leven. Samen met Baloe de beer en Bagheera de panter leert Mowgli alles wat hij moet weten om in de jungle te overleven. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer dieren zoals bv. Kaa de slang, Banderlog de apengroep, Jacala de krokodil en Sahi de egel.

jungle.gif

Welpen spelen samen in een horde, zo noemen we een hele groep welpen en wolven bij elkaar. Scouting Hellevoetsluis heeft drie welpen hordes, elk met zijn eigen specialiteit. Omdat de welpen allemaal op elkaar lijken, hebben de welpen bij Scouting Hellevoetsluis behalve dezelfde landelijke groene blouse daar ook nog onze blauwe groepsdas.

Een horde bestaat uit verschillende families, als er nieuwe wolfjes geboren worden noem je dat een nest welpen. Er zijn binnen de Voornse Trekkers Horde 4 nesten (groepjes welpen) met een groene, paarse, gele of een blauwe vacht. Als je geïnstalleerd bent, draag je het nestteken op je linkermouw, zo kun je aan elke welp zien uit welk nest hij komt. Bij een welpenhorde horen ook leiders en leidsters. Zij hebben namen van de dieren uit de jungle.

Bijzondere activiteiten van onze horde zijn onder andere ons kamp, lekker een week van huis, een regiodag met alle welpen hordes uit onze regio, een regio zwemdag en nog veel meer!!!

De welpen van de Voornse Trekkers Horde komen altijd bij elkaar op zaterdagochtend van 10 – 12 uur.

Lijkt het je leuk om mee te doen?

Kom dan eens bij ons kijken, stuur van tevoren wel even een mailtje via: voornsetrekkershorde@scoutinghellevoetsluis.nl dan weten we dat je komt.
Onze jungle is te vinden op de eerste verdieping van het fort, in de linker gang de tweede deur.