Beste leden, ouders en andere betrokkenen bij Scouting Hellevoetsluis

Met ingang van 1 januari 2017 ben ik geen voorzitter meer van Scouting Hellevoetsluis! Drie jaar ben ik met veel plezier voorzitter geweest. Scouting is echt ‘mijn club’ geworden. Ik heb jullie meerdere malen verteld dat je als je lid wordt van Scouting Hellevoetsluis, je lid wordt van een familie, waar je het liefst altijd lid van blijft. Ik wil dan ook lid blijven van Scouting Hellevoetsluis, maar dan in een andere rol.

Het voorzitterschap van Scouting Hellevoetsluis vraagt veel tijd en energie. Beiden heb ik de afgelopen jaren met veel liefde en plezier gegeven. Ik heb er ook veel voor teruggekregen: daar wil ik jullie ontzettend voor bedanken! Na drie jaar heb ik de balans opgemaakt en met pijn in het hart moeten constateren dat mijn verdeling van tijd tussen werk, vrijwilligerswerk, het gezin en mezelf, helemaal uit balans was. Eind 2016 was ik volgens het rooster aftredend. Ik heb iedereen die belangstelling heeft voor het voorzitterschap opgeroepen zich kandidaat te stellen. Daarop heeft Lauret laten weten graag de stap naar het voorzitterschap te maken. Daar ben ik ontzettend blij mee: het maakt het voor mij mogelijk het voorzitterschap over te dragen aan iemand met veel ervaring en draagvlak binnen de groep. Ook langs deze weg wens ik Lauret heel veel succes en plezier toe in haar nieuwe functie. Ik ben er zeker van dat de vereniging in haar een goede voorzitter krijgt!

Ik wil jullie hartelijk danken dat ik drie jaar voorzitter mocht zijn van deze mooie vereniging waar jullie / jullie kinderen lid van zijn. Tot slot wat oude en nieuwe oproepen:

• Gun jezelf, je kind en anderen het plezier om lid te zijn van Scouting Hellevoetsluis!
  • Gaat iets niet zoals jij het graag ziet: maak het bespreekbaar!
  • Kijk of jij of iemand anders, leiding kunt gaan geven (een andere rol mag ook, maar nieuwe leiding is keihard nodig!)
  • Vertel aan anderen hoe gaaf het is om lid van scouting te zijn: jij bent onze beste ambassadeur!
  • Probeer op welke manier dan ook jouw bijdrage te leveren aan een groep die ook in 2017 bruist van de activiteiten!

Een uitdagend 2017 toegewenst!

En … tot ziens bij Scouting Hellevoetsluis!

Met vriendelijke scoutgroet,

Jantien Fröling