Bijna geen wind bij 12-uurs

Het kanonschot klinkt om precies 22.00 uur op vrijdag 16 juni en was het startsignaal van de ’12-uurs’, een zeilwedstrijd voor waar onze zeeverkenners, wildevaarders en loodsen aan mee doen. Het blijft spectaculair zoals ze starten … Alle deelnemers liggen langs de kant en wanneer het kanonschot klinkt worden de vletten afgeduwd, wrikken ze naar de eerste boei en worden de zeilen gehesen. Gejoel klinkt aan de kant om ze aan te moedigen. En dan werd het rustig, het lijkt wel traditie dat er bijna geen wind is en glijden de vletten langzaam langs het parcours. Vrolijke lichtjes en muziek geven Oosterland een mooie achtergrond voor de voorbij schuivende bootjes. Het levert prachtige plaatjes op.

We wensen onze zeeverkenners, wildevaarders en loodsen succes bij deze uitputtingsslag!