De draak moet verslagen worden!

Niet alle bevers waren er gerust op dat ze niet opgegeten zouden worden door de hongerige draak uit zijn winterslaap …. RENNUH!!! Naar de kampvuurkuil waar de bevers en welpen onder schilden schuilden zodra DRAAK! geroepen werd … chaos. De burgemeester was wanhopig … “Wie de draak verslaat mag met mijn dochter trouwen”, maar wie was zo dapper? Joris was zo dapper, hij had alleen een harnas, schild en zwaard nodig. Daar konden de jongste scouts wel bij helpen. Ze kleurden en knipten het harnas, schild en zwaard voor Joris (een rustpuntje in de Sint Joris wandeling) om daarna het gevecht aan te gaan met de draak. Zou Joris de draak verslaan? De bevers en welpen speelden de draak, ze wáren Joris én de burgemeester én de poortwachter. Na een spannende strijd hakte Joris het hoofd van de draak af en was het FEEST! Joris werd Sint Joris en iedereen kon opgelucht naar huis.

De leiding en explo’s hadden het Sint Joris verhaal zaterdagavond prachtig verwerkt op de 4 posten waar de bevers en drie welpenhordes langs liepen. Bedankt!