Een mooie én leerzame strandschoonmaakactie

Voordat de echt warme dagen beginnen helpen onze welpen mee het Haringvlietstrand tussen de dam en Hellevoetsluis schoon te maken. Dit is mede mogelijk dankzij de leuke uitnodiging van de Rotaryclub Westvoorne-Voorne-Putten, want de welpen krijgen eerst uitleg van twee gidsen van IVN over afval en vooral over afval in de natuur voordat ze enthousiast op zoek gaan naar afval langs de waterlijn van het Haringvliet. Ze worden in verschillende groepjes verdeeld en verzamelen na het afval verzamelen voor een leuk gezamenlijk spel in de duinen en natuurlijk een foto-moment – wethouder Hans van der Velde was er ook bij – om het schoonmaakfeest vast te leggen. De rotaryclubleden helpen natuurlijk mee en na afloop kregen de welpen in Adventuredome een patatje en konden ze ook daar nog even lekker spelen.

Deze samenwerking werkt al enkele jaren prachtig en is het een leuke actie dankzij de prima voorbereiding door onze welpenleiding en de rotaryclub en is mede mogelijk gemaakt door Adventuredome, Friends’n Bites, Taste & More, Farm Frites, Gemeente Hellevoetsluis en Città Romana.

Het is weer een mooie dag bij scouting geweest!.