Er zijn weer opkomsten vanaf 13 februari! (update 26 februari)

Goed nieuws! Vanaf zaterdag 13 februari zullen er weer opkomsten mogelijk zijn. Hoe kan dat terwijl de overheid nog vasthoud aan strenge coronamaatregelen? Dat komt omdat voor sport- en jeugdactiviteiten een uitzondering gemaakt is. Voor kinderen is het belangrijk elkaar te kunnen ontmoeten en te kunnen bewegen.

We zijn nog voorzichtig en zullen daarom alleen buiten opkomsten draaien, lekker in de frisse buitenlucht. Een uitdaging als we bedenken dat de buitentemperaturen in februari niet warm te noemen zijn, dus trek warme kleren aan! Het betekent ook dat als het weer slecht is de opkomst niet door zal gaan en er wellicht een online alternatief aangeboden wordt. Sowieso blijven online opkomsten een optie.

De speltakleiding zal de leden op de hoogte brengen van de opkomsttijden. We houden een ruime spreiding aan zodat iedereen de ruimte heeft naar de opkomst te komen. Ook zal de bekende gezondheidscheck voor elke opkomst weer worden gehouden. Dat is belangrijk. Met alle ervaringen van vorig jaar zullen we er alles aan doen om de opkomsten voor iedereen veilig te houden.

We hebben de belangrijkste afspraken weer even op een rijtje gezet in de richtlijnen waar rekening mee gehouden moet worden. We wijken iets af van het factsheet van Scouting Nederland. Dat kun je hier nalezen.

Hellevoetsluis, 5 februari 2021 – Bestuur Scouting Hellevoetsluis

Update 26 februari: De nieuwe versoepelingen die in de persconferentie op 23 februari zijn genoemd, hebben geen gevolgen voor de richtlijnen die we op 4 februari met elkaar hebben afgesproken. Er zijn dus geen verdere versoepelingen na 2 maart 2021 voor onze scoutingopkomsten. We houden ons aan onze richtlijnen en het factsheet van Scouting Nederland van 4 februari.

Veel plezier bij scouting!

Hellevoetsluis, 26 februari 2021 – Bestuur Scouting Hellevoetsluis