Rowan/sherpa’s

Explorer of rowan/sherpa’s

Ze zijn er nog niet helemaal uit hoe ze zich noemen. Van oorsprong waren bij Scouting Hellevoetsluis rowans de jongens en sherpa’s de meisjes en tegenwoordig zijn ze gemengd en zijn de twee namen samengevoegd: de rowan/sherpa’s. Gemengd zijn ze zeker. Ze komen van de amfibieën, land- en luchtverkenners. Dat levert een mooie mix op.

Deze jongens en meisjes worden door hun leiding flink uitgedaagd om zelf initiatief te tonen bij het uitwerken van de wekelijkse opkomst. “Wij weten zelf niet wat we zaterdag gaan doen”, zeggen zij dan ook. Tjsa, wie daagt nu wie uit? Ze hebben zoveel mogelijk op zaterdag opkomst, maar zijn flexibel wanneer het op andere tijden beter uit komt.

Voor deze explorers zijn er landelijke activiteiten waar ze wel of niet aan mee kunnen doen, zoals de Exploriteit of de winterhike. Natuurlijk gaan ook zij op kamp in de eerste week van de zomervakantie, en reken maar dat ze daarvoor altijd hele leuke plannen maken!

Scoutfit voor rowan/sherpa’s

Zij dragen een briquerood gekleurde scoufit, de koningsblauwe das met het embleem van Scouting Hellevoetsluis en natuurlijk de emblemen van hun leeftijdsgroep, de vele badges en insignes van vaardigheden de ze hebben laten zien of evenementen die ze bezocht hebben.

Gewaardeerde ondersteuning

Ja, de explorers worden graag gevraagd mee te helpen bij grotere activiteiten. Zij weten al een beetje wat er bij komt kijken om zaken te organiseren. Geef hun maar een taak en zij voeren die prima uit.