Gastgezinnen gezocht voor wereldjamboree

Zoals jullie misschien wel weten is er elke 4 jaar een wereldjamboree. De Wereld Jamboree is het grootste Scoutingevenement ter wereld en wordt eens in de vier jaar georganiseerd. Tijdens de Wereld Jamboree beleven duizenden Scouts van verschillende nationaliteiten gezamenlijk avonturen, leggen ze internationale contacten, maken ze vrienden voor het leven en ontdekken ze nieuwe culturen.

Elke scout heeft maar één kans in zijn leven om
als jeugddeelnemer deel te nemen aan een Wereld Jamboree. Dit jaar komen er 38.000 scouts uit 160 landen bij elkaar in Zweden. In totaal gaan er vanuit Scouting Hellevoetsluis 10 scouts naar toe .Tijdens de voorreis verblijven ze in een gastgezin in Denemarken. Hier maken ze kennis met de dagelijkse gang van zaken in een gezin.

De organisatie is op zoek naar Nederlandse gastgezinnen die na de wereldjamboree, Engelse scouts onderdak willen geven. Het gaat om de datum van 7 tot 12 augustus voor 4 of 5 nachten .Het is niet de bedoeling om met deze scouts pretparken af te lopen, maar om ze kennis te laten maken met hoe een gezin in Hellevoetsluis een doordeweekse dag invult. U krijgt dan minimaal 2 scouts in het gezin. Er zijn een aantal voorwaarden waaraan  u moet voldoen, deze zijn na te lezen op  http//wj2011.scouting.nl . In het rechter menubalkje staat een kopje “HoHo scouts uk”, hier is ook het inschrijfformulier te vinden. Wilt je weten hoe onze scouts hun avontuur ervaren? Ze zijn onderdeel van de groep “de Banaantjes  “en “de Honingdropjes “.