Geweldige Jungledag in Hellevoetsluis

Ruim 300 welpen uit regio Maasdelta liepen bij Scouting Hellevoetsluis rond voor de Jungledag 2016! Wat een feest was het …

De welpen deden in groepjes enthousiast mee aan de zeker zesentwintig spelletjes die uitgezet waren rond Fort Haerlem. Van hindernisbanen, sporen zoeken, boom uitbeelden, verhalen vertellen tot aan … natuurlijk marshmallows opwarmen boven een kampvuur. De regio organiseert elk jaar deze fantastische scoutingdag en het mooie is dat alle bezoekende groepen zelf spellen meenemen en klaarzetten. Het boom thema werd mooi neergezet door het verhaal dat vertelt werd door de dieren van de jungle die de bomen willen redden voor de kap. Natuurlijk konden de kinderen helpen zodat het verhaal een ‘happy end’ had en de houthakker zijn zaag wegdeed en scout werd.

Genoten hebben de kinderen, genoten heeft de leiding, genoten hebben de vrijwilligers die meehielpen. Het zonnetje kwam er ’s middags bij voor het gouden randje om deze Jungledag.

Een speciaal woord van dank aan de welpenleiding van Scouting Hellevoetsluis voor de prima voorbereidingen, de regiomedewerkers voor hun organisatietalent, de rowan/sherpa’s voor hun prachtige ondersteuning, de EHBO-mensen, de extra vrijwilligers (veelal ouders), de geluidsman, onze buren aan het plein voor het elders parkeren en … Albert Heijn voor de lekkere ijsjes.

Bekijk de foto’s