Hart en Sport scoutingcursus

Acht gespannen gezichten bij binnenkomst, acht rood aangelopen blije hoofden bij het naar huis gaan. Best spannend zo’n eerste keer naar de Hart en Sport scoutingcursus!

De eerste cursusdag van de Hart en Sport scoutingcursus zit er op. Acht kinderen maken in zes weken tijd kennis met scouting. Zo’n eerste keer is best spannend maar met een paar kleine spelletjes om elkaar een beetje te leren kennen is het ijs snel gebroken. Ze rennen er gezamenlijk vandoor zodra ze de foto’s zien van de speurtocht die volgt. Tijdens de tocht leren ze alvast wat over scouting en nemen ze een kijkje in de lokalen van de speltakken waar ze de komende weken naartoe gaan. Ook zoeken ze de benodigdheden om marshmallows te kunnen roosteren. De waxinelichtjes waaien snel uit dus lenen we het vuur van de amfibieën om een lekkere mashmallowwafel te kunnen maken. We sluiten af met een potje Hollandse Leeuwen dat vol overgave door iedereen wordt gespeeld.

Volgende week gaan we bij de amfibieën op bezoek!