Help onze welpen met flessenactie

Vanaf 1 januari 2016 gaan alle welpen van Scouting Hellevoetsluis zich gaan inzetten voor Stichting iNZet. Deze stichting coördineert sinds 2003 een partnership tussen Friese scouts en guidinggroups in Kwazulu Natal, Zuid-Afrika en sinds 2010 ook in Swaziland. Het partnership is een soort uitwisseling van het plezier dat kinderen hier én daar aan Scouting beleven. Vanuit Nederland  ondersteunen we met praktische en hele handige materialen en voor 2016 staat een uitwisselingskamp in de planning waarvoor jonge leidsters uit Zuid-Afrika hierheen komen, als tegenbezoek van het voorjaarskamp in 2014 in Afrika.

De welpen gaan vanaf de eerste opkomst in het nieuwe jaar statiegeld flessen inzamelen, om geld op te halen voor Stichting iNZet. Deze actie loopt in de maanden januari en februari en wordt op 20 februari afgesloten tijdens de Baden Powell opkomst. Scouts van Stichting iNZet zijn dan aanwezig voor een gezamelijke opkomst en dan zullen de welpen een cheque met het bedrag van het opgehaalde (statie)geld overhandigen.

Flessen kunnen tijdens de opkomst ingeleverd worden in de lokalen van de welpen. Mocht het niet lukken statiegeld flessen in te leveren, dan is een kleine financiële bijdrage natuurlijk ook altijd van harte welkom.