Het overzwemmen was FANTASTISCH !

Alle oudste bevers, welpen, scouts en rowans zijn afgelopen zaterdag overgezwommen naar hun volgende speltak.

Het zonnetje scheen al veelbelovend bij het opbouwen van het uitdagende parcours. Het werd dan ook een mooie dag. Om 7 uur ’s ochtends begonnen de mannen met pionieren. Bloed, zweet en blaren heeft het ze gekost, maar dan heb je ook wat. De luchtbrug van vorig jaar werd (natuurlijk) opnieuw opgebouwd en daarna volgde een hele mooie hindernisbaan waarbij de overzwemmende leden van driepoot naar driepoot moesten lopen, klimmen, kruipen en slingeren. En aan het eind zwaaide iedereen aan een touw … PLONS … het water in, waarna ze verwelkomd werden door de nieuwe speltak. Alle elementen van scouting waren er in verwerkt. Het was een genot om te kijken, hoe alle leden het parcours aflegde onder een gemoedelijk muziekje. Trotse ouders liepen tussendoor om memorabele foto’s en filmpjes van hun kinderen te maken. Het was hartverwarmend. Binnenkort komt er een foto impressie op onze website.

Een speciaal dankjewel aan de mannen voor het pionieren en aan Dennis voor de organisatie.

We wensen alle kinderen en leiding dit scoutingjaar weer heel veel plezier.

Tot ziens op scouting !