Jota-joti weer groot succes !

Het weekend van 16 t/m 18 oktober stond Fort Haerlem helemaal in het teken van jota-joti. Het bruisde van de activiteiten!

De toepasselijke start met de lancering van de nieuwe website van Scouting Hellevoetsluis op vrijdagavond en natuurlijk het eerste contact over de radio. Na een overnachting voor enkele scouts en explorers op het fort barstte op zaterdag het jota-joti feest echt los. Om 10 uur een centrale opening met aanwezigheid van onze nieuwe burgemeester Junius. Zij kreeg onze das om en een appelboom overhandigd. Een boom die later door welpen in de grond is gezet en laten we hopen dat we daar de vruchten van mogen plukken. Een vossenspel (met dank aan alle vossen) en natuurlijk zenden via de radio en chatten via internet vulde de zaterdag.

Jota-joti is op zondag om 12 uur afgesloten na weer een overnachting op het fort. Er was alle tijd en gelegenheid ‘eens een boom op te zetten’ volgens het thema van dit jaar.

Niet iedereen kunnen we bedanken voor de enorme en aanstekelijke inzet, maar een speciaal dank je wel – in willekeurige volgorde – voor enkele toppers die heel wat uren van tevoren in de voorbereiding hebben gestoken: Nancy, leiding Voornse Trekkers Horde, leiding orca’s, Maarten, Lennard, Tjerk, Arno, Joost en Eric.

En een speciaal woord van dank voor Peinemann. Dankzij de beschikbaar gestelde hoogwerker kon de zendmast ruim boven het fort uitkomen!