Jota-Joti “Zet eens een boompje op!”

IMG 4247Het was weer een geweldig speciale opkomst!
 Met als thema “Zet eens een boompje op!” hebben we een aantal uitdagende spelletjes gedaan. Een boom opzetten kun je letterlijk nemen en dus een “echte” boom opzetten. Op het plein voor ons fort stond dan ook een boom. De Babbelboom van Haveli. De boom was helaas ziek en had zijn bladeren verloren. De welpen werden opgeroepen om te helpen de bladeren van de Babbelboom terug te krijgen en de boom weer gezond te maken.
“Zet eens en boompje op!” betekend eigenlijk dat je met elkaar gaat praten om samen tot een oplossing te komen. Dus alle spelletjes hadden te maken met communicatie en samenwerken. Spellen zoals vlagseinen, morseseinen en geheimschrift konden dan ook niet ontbreken. Bij elk spel konden de welpen een boomblad verdienen, die ze dan weer in de Babbelboom mochten terughangen. Tussendoor hebben de welpen ook nog gezonden met een echte zendamateur. Hoe spannend is dat…… contact leggen met andere scoutinggroepen in het land doormiddel van zendapparatuur!
Aan het eind van de ochtend had de Babbelboom zijn blaadjes weer terug! De Babbelboom was gered!IMG 4277

In de middag hebben we met alle groepen een grote vossenjacht gehouden. Bij de vossen konden spullen verzameld worden om een heerlijk marshmallow te kunnen maken. Een hele uitdaging om alle verstopte vossen te vinden!

We kunnen terugkijken op een geslaagde Jota-Joti!