Jota Nieuws

Op vrijdagavond is gestart met het eerste radiocontact met Scouting Nederland: Jota 2019 was gestart. De scouts en zendamateurs zaten klaar om een heel weekend zoveel mogelijk verbindingen te maken met andere scout en zendamateurs in Nederland en ver over de landgrenzen heen. Op het fort was het Orca-lokaal helemaal ingericht met zendapparatuur en op het dak van het fort waren de antennes stevig verankerd. Vanuit de bunker en Droogdok – de thuishaven van de zendamateurs van EZHE – kon ook verbinding gemaakt worden. Omdat er dag en nacht gezonden kon worden blijven de scouts ook slapen. Dat worden dan een geplande vermoeiende nachten en zijn oergezellig.

Op zaterdag is om 10 uur gestart met een gezamenlijke opening voor een feestelijk versierd fort. Bevers, welpen, scouts en onze gasten van Scouting Goedereede. ooHet was het begin van een dag vol leuke, uitdagende, moeilijke en makkelijke spellen in en rond het fort. Alle bevers, welpen en scouts konden een leuk knipperlichtje in elkaar lassen, als aandenken van Jota 2019.

Maar om op het zenden terug te komen, we kunnen hier melden wie Awards gewonnen hebben en andere leuke weetjes:

• Verste verbinding is gemaakt door Arno met Bolivia: 10.32 km. Deze verbinding telt niet mee voor de winnen Awards omdat er geen scout aanwezig was.
  • Totaal aantal gemaakte verbindingen: 82
  • Totaal aantal gezonden kilometers: 49.744 km

Dan de Awards:

• Welpen Nederland Award is behaald door de waterwelpen Dahinda Horde -> Rucphen op 44 km
  • Scouts Nederland Award is behaald door de luchtverkenners -> Roden op 215 km
  • Scouts Wereld Award is behaald door de Zeeverkenners -> Litouwen op 1.352 km
  • Digitale Modus Award is behaald door de luchtverkenners -> Rusland op 2.390 km
  • Mobiel Award is behaald door team van Arno. Zij hadden de meesten vragen goed en de meeste rommel mee terug genomen.

Gefeliciteerd! De Awards worden na de herfstvakantie aan de betreffende speltakken uitgereikt door Arno en Lennard.

Dank aan onze eigen zendamateurs en van de Electronica Club Zuid Hollandse Eilanden. Dank je wel ook aan iedereen voor het mee doen, het op- en afbouwen, bakken, plannen, lassen en niet kunnen slapen tijdens de nachten.

Volgend jaar weer!