Hart voor Scouting!

De afgelopen vijf weken hebben elf kinderen een ‘cursus Scouting’ gevolgd via het project ‘kies voor hart en sport’ van de stichting Push. Iedere week deden ze mee met een andere speltak.

Na een korte powerpointpresentatie over Scouting Hellevoetsluis als inleiding, zijn we begonnen bij de Luchtverkenners. Daar hebben we luchtballonnen gemaakt en laten opstijgen! Bij de Landverkenners hebben we leren pionieren en knopen! Ook erg leuk! De topfavoriet van de kinderen was toch wel ‘Scout-It-Out’. Hierbij hebben we kunnen roeien, broodjes bakken, knopen en hebben we leuke spelletjes gedaan. De vierde opkomst hebben we meegedaan met de Amfibieën. Hier hebben we wafels  en cakejes gebakken op een vuurtje.
De laatste opkomst hebben we meegedaan met de Orca’ s. Hier hebben we wat geleerd over zeilen en leuke spelletjes gedaan.

We hebben hele leuke weken gehad en willen alle speltakken bedanken dat ze ons wilden ontvangen. Ik wil de kinderen van de ‘kies voor hart en sport’-groep bedanken voor hun enthousiasme en gezelligheid.

Suzanne Weerheim