Luchtverkenners in de wolken

Bijna elke speltak van Scouting Hellevoetsluis was deze week weer op het jaarlijkse zomerkamp. Zo’n kamp is natuurlijk het hoogtepunt van het jaar. Neem nou de luchtverkenners van Scouting Hellevoetsluis. Hun kamp staat in Veere op een terrein met een eigen strand! Een privéstrand is geweldig, maar de echte topper is natuurlijk het vliegen. ECHT vliegen, niet met een grote Boeing of zo, maar met een Cesna.

Sommigen mochten zelfs nog even het vliegtuig besturen. Iedere luchtverkenner mocht zo met twee anderen twintig minuten rondvliegen boven Zeeland op een prachtige zomerdag. De ene keer vloog het vliegtuigje vanaf vliegveld Midden-Zeeland naar Vlissingen en Breskens. Het andere rondje gaf de mogelijkheid vanuit de lucht de Oosterscheldekering te inspecteren en op zoek te gaan naar zeehonden in de Oosterschelde. Tevreden terugkijkend op een geslaagde vlucht keerden de luchtverkenners aan het eind van de middag weer terug naar Veere.