Luchtverkenners op zoek naar de vos

Het is een stormachtige zuidwestenwind het perfecte weer voor een vossenjacht op de fiets.

Danny en Lennard, beiden begeleider bij Scouting  en lid van de Elektronica Club Zuid Hollandse Eilanden, nemen samen nog even de radio opstelling en de locatie van de vos door. Danny heeft de taak van de vos op zich genomen en Lennard geeft uitleg aan de Luchtverkenners over de vossenontvanger. Na een poging om zonder te veel vaktermen uitleg te geven over de ontvanger was het tijd om een eerste peiling te gaan doen. Er werd zorgvuldig een hoge bunker uitgezocht om de eerste peiling uit te voeren. Na hier en daar wat hulp konden alle groepjes de vos horen en waren ze het er al snel over eens in welke richting de vos moest zitten. De grootste opgaven was het bereiken van de vos met deze storm, dat viel nog niet mee op de fiets. Na een barre fietstocht en een klein beetje hulp op het einde, hebben alle groepjes de vos weten te vinden.

De vos stond aan het strand bij de dam. De beloning was een zakje chips en een pakje drinken.

Het was een geslaagde dag voor zowel de Luchtverkenners als de zendamateurs.