Luchtverkenners praten met elkaar over de Rechten van het Kind

Het ‘Recht op spelen’ is toch logisch? Luchtverkenners hebben de afgelopen weken met elkaar gepraat over de Rechten van het Kind. Zij staan daarbij stil bij het verdrag dat op 20 november 1989 UNICEF en de Verenigde Naties hebben aangenomen met basisrechten van kinderen over de hele wereld. En elk jaar wordt daar tijdens de ‘Internationale Dag van de Rechten van het Kind’ aandacht aan gegeven. Voor onze Luchtverkenner was dat samen met hun leiding aanleiding om stil te staan bij de ‘Rechten van het kind’. In het verdrag staan 54 (!) artikelen opgenomen die de verschillende kinderrechten omschrijven. Wat zijn die basisrechten van elk kind? Veel is nieuw voor onze scouts en veel lijkt eigenlijk vanzelfsprekend. Maar is dat ook zo voor elk kind? Door met elkaar hierover te praten leerde onze scouts dat veel kinderen echt minder hebben. Al met al aanleiding voor deze scouts om voor kinderen die het niet zo getroffen hebben als zij een bescheiden speelgoed inzamelingsactie te houden. Hun opkomst van 21 november stond geheel in het teken van de ‘Rechten van het Kind’ en hebben ze zaterdag aan de Speelgoedbank Zuidhollandse Eilanden hun ingezamelde speelgoed gedoneerd. De Speelgoedbank is daar heel blij mee en deelt het gedoneerde speelgoed uit aan kinderen die ook graag speelgoed krijgen. Een hele mooie actie van onze Luchtverkenners!