Nieuwjaarsduik 2018 was top!

Na voor velen een korte nacht verzamelen om 10 uur de eerste vrijwilligers zich voor de voorbereidingen van de Nieuwjaarsduik aan het Kleine Strandje. Op oudejaarsdag hebben Eric en Linda in de stromende regen alle spullen alvast in de aanhanger geladen. Het blijft spannend of het weer goed zal zijn. Gaat het regenen? Waar komt de wind vandaan en hoe hard waait het? De tenten worden door Eric, Kevin, Sebastiaan, Willem, Mirjam, Niek, Bram, Lauret en Jeroen strategisch neergezet, de inschrijftafel krijgt een plekje en er wordt een podium ingericht voor de muziek, geluid en de warming-up van de Health Factory. De koffie en thee van Cape Helius smaakt goed. De mensen van de Reddingsbrigade verkennen het water en geven hun akkoord voor De duik. De wind komt met windkracht 5 uit zuid-zuid-west. De watertemperatuur is 5 graden en het is droog! Maarten laat enthousiaste muziek uit de luidsprekers komen. Mera zorgt ervoor dat iedere deelnemer zich inschrijft en de inschrijvingen worden zorgvuldig genummerd. Nancy en Paméla warmen ondertussen liters Unox erwtensoep op in het Fort en Bram heeft de microfoon inmiddels in handen en informeert iedereen wat er allemaal staat te gebeuren. Burgemeester Junius is op tijd om nog even met iedereen een praatje te maken. Verschillende persfotografen zijn aanwezig en maken foto’s en films. De teller van het aantal deelnemers loopt tot seconden voor de start op tot 134. Er zijn deelnemers uit Duitsland, Spanje en Vleuten/De Meern. De jongste is 6 jaar en komt uit Hellevoetsluis.

Om 12 uur knipt Burgemeester Junius het lint door en stormen de bikkels onder luid gejuich naar het water. Het gaat snel, want men blijft niet lang in het water. Ze snellen terug naar de handdoeken en de wachtende supporters. Iedereen krijgt van Paméla, Rob en Nancy een kop heerlijke warme erwtensoep en van Mera het certificaat van deelname. Snel omkleden en dan maakt de burgemeester bekend wie de prijswinnaars zijn. Er is een prijs voor de best geklede duiker en de 100e deelnemer. Beide prijzen zijn door Cape Helius beschikbaar gesteld. Ook krijgen deelnemers van de Health Factory een goodybag. Onder de bikkels zitten veel leden van Scouting Hellevoetsluis … leuk!

Alle vrijwilligers bedankt!

De nieuwjaarsduik wordt georganiseerd in opdracht van Gemeente Hellevoetsluis en in samenwerking met Cape Helius, Hellevoetse Reddingsbrigade, Health Factory en Gemeente Hellevoetsluis. Er zijn verschillende foto’s en filmpjes gemaakt. Zoals van Peter Heine Film Nieuwjaarsduik 2018.