Omvaarweekend komt eraan!

Op zaterdag 31 maart was het weer zover, de boten gingen na het winterseizoen weer het water in. Het winterseizoen betekent voor de Zeeverkenners en de Orca’s onderhoud in afwisseling met een leuk en veelzijdig programma.

Naast theorie en de ‘standaard’ spelletjes buiten hadden de Zeeverkenners dit jaar het kookinsigne op het programma staan. Top chef, ontbijten bij de HEMA met de hele groep, zelf een 3-gangen-maaltijd maken hoorde er allemaal bij (jammie!).
Door als deze leuke activiteiten werd het onderhoud ook een plezier. De boten zijn mooi blauw geschilderd met een rode rand en als beloning een zelf gemaakt plaatje op het achterdek.

Na het te water laten worden de boten naar Brielle gevaren en dat moet natuurlijk gevierd worden. Dit vieren gebeurt op onze Zeeverkennershaven Oosterland in het weekend van 14 april.
Om het extra gezellig te maken zullen alle scoutsgroepen (Orca’s, Amfibieën, Lucht-, Land- & Zeeverkenners) hieraan deelnemen. Fietsend heen, een tocht in Brielle, een BBQ en uiteraard gaat er ook gezeild worden! Een weekend met bijna 100 scouts, dat zal dus zeker een succes worden!