Op herhaling voor Groepsontwikkeling

De naam zegt het al: Groepsontwikkeling is bedoeld voor de ontwikkeling van de groep. Het is een project dat vanuit Scouting Nederland en Regio Maasdelta bij de groepsverenigingen wordt gehouden. In 2010 heeft Scouting Hellevoetsluis als één van de eerste groepen hier aan mee gedaan. Soms is het goed eens uit te spreken waar je goed in bent, waar je minder goed in bent, wat je graag wilt bereiken en wat je kunt of wilt doen om daar te komen. Eric en Tjerk zijn in dit filmpje aan het woord.  In 2015 is het project Groepsontwikkeling afgerond bij Scout-In 2015, waarvan een leuk filmpje gemaakt is. Ook is er een magazine ‘Succes!’ gemaakt boordevol tips en ideeën voor de groepen.

Maar … wij gaan nog één keer deelnemen aan het project. Onder leiding van seniorcoach José Roelands en regiocoach Simon Middendorp gaan we meteen ook kijken hoe ver we zijn gekomen ten opzichte van de eerste keer. Op 28 november gaan ze met onze kaderleden bij elkaar zitten om actief te gaan praten over … Scouting Hellevoetsluis. Als huiswerk mochten kaderleden in een enqûete hun mening al geven. Ook zullen leden & ouders benaderd worden om hun mening over Scouting Hellevoetsluis te geven. In januari gaan de coaches met ons kader nog een laatste keer bij elkaar zitten om alles nog eens door te spreken. Eigenlijk best wel spannend. We zijn benieuwd wat we op uit komen.