Op kamp!

Negen … 9 … kampen gaan het weekend van 17 juli op pad.

Al een halfjaar is iedereen druk met de voorbereidingen van de kampen. De coronamaatregelen en kampprotocollen zijn zorgvuldig bekeken. Locaties zijn gezocht en gevonden, kampstaf is samengesteld, begrotingen opgesteld en goedgekeurd, draaiboeken zijn uitgewerkt en prachtige kampthema’s bedacht en voorbereid. De voorpret is voor de kampleiding al maanden aan de gang. Het is dan altijd nog even spannend of de leden zich inschrijven, want daar doen we het voor, maar inmiddels staan alle lichten op groen. De laatste weken zijn aangebroken. Ouders zijn ingelicht over de plannen tijdens ouder-informatie-momenten (op de foto de explorer-ouders). De leden zelf worden vaak nog in het ongewisse gelaten waar het kamp naar toe gaat of wat het kampthema is. Of is er juist een preview om ze op het spoor te zetten.

Nog twee ‘normale’ opkomsten, dan een inpakweekend voor de kampleiding op 10 juli en dan …op kamp! Kamp 2021 beloofd weer hét hoogtepunt het scoutingjaar jaar te worden!

PS: niet te vergeten het fantastische kamp van de welpen van de Voornse Trekkers Horde in de meivakantie, wat een groot succes was. Dat was het 1e kamp dit jaar!