Op kamp vertrekken …

Zaterdag 14 juli spanden de rowan/sherpa’s spanden de kroon met hun vertrek om 05.39 uur naar Den Bosch om daar op tijd de trein te pakken. Met de rugzakken goed ingepakt voor een-week-op-kamp was hun eerste uitdaging de heenreis met trein en bus naar hun kampterrein in Mattsee. Chapeau!

Vanaf 08.30 verzamelden een 7-tal aanhangers zich voor het fort om alle spullen in te laden voor de kampen van de amfibieën & luchtverkenners, de landverkenners en de orca’s. Een strakke organisatie en iedereen hielp mee met sjouwen in het warme weer. De orca-leiding was het eerste weg, want zij gingen alvast het kamp opslaan in Bleiswijk waar hun orca’s zich ’s middags gaan melden. Vervolgens vertrokken de landverkenners voor de lange rit naar een prachtig kampterrein in Ommen. Daarna vertrokken de amfibieën & luchtverkenners gezamenlijk naar hun kamp in Emmeloord.

Je gaat op kamp en neemt mee …. het is onvoorstelbaar waar allemaal aan gedacht wordt om voor een week je tenten op te slaan en allemaal avonturen te gaan beleven. Kookkisten en tenten liggen voor de hand, maar beeldschermen en knuffels waren wel onverwachte bagage items.

Toen was het even stil, maar om 13.30 kwamen de eerste welpen van de Shanti Horde bij het fort en … hé wat wildevaarders? Die gaan toch pas 1 augustus op kamp? Het blijkt dat de welpen van de Shanti Horde door de wildevaarders naar hun kamp worden gevaren. Hoe stoer is dat! Zij voeren om 14.30 uur de haven uit richting hun pirateneiland bij Stellendam waar zij hun kamp gaan beleven.

En toen werd het stil op het fort ….tot de volgende dag.

Zondag namen de piraten samen met de welpen van de Rimboe Horde het fort over. De piratenvlag ging in top en zij gaan tijdens hun kamp op zoek naar de schat.Dat gaat hun vast wel lukken, maar het zal wel spannend worden!

Heel veel plezier allemaal !

Op onze facebookpagina zijn veel foto’s te vinden van het vertrek en van sommige speltakken ook wat berichten vanuit het kamp.

De welpen komen woensdag 18 juli weer terug en de scouts en rowan/sherpas’s verwachten wij zaterdag 21 juli weer terug.