Orca’s & zeeverkenners

alt

Hoe kunnen 10 dagen Nawaka voor de orca’s en zeeverkenners hier vermeld worden? Misschien als “tien dagen elke dag een feest”? Met 4.000 waterscouts uit heel Nederland, van welp tot aan roverscout, zaten ze op een (schier)eiland bij Roermond. De randen langs het water waren gevuld met lelievletten uit het hele land. Het was een kakefonie van kleur en activiteiten. Onze orca’s en zeeverkenners waren voor dit kamp samengevoegd en hadden hun sfeervolle kamp opgeslagen op subkamp Honshu (Japan) tussen andere scoutinggroepen. Rose was hun huiskleur, dat was even wennen, maar ze zijn er vol ingegaan. Ze hebben zich helemaal gestort op het zeilen, wrikken, roeien, feesten en alle andere acties. Het waren soms lange dagen en korte nachten. Van sauna-temperaturen in de tent tot waterhozen buiten de tent. Van droogte tot moddertaferelen. Eén ding is duidelijk: het schept een band.

De jongens en meisjes orca’s en zeeverkenners gingen met de bus van maandag 21 juli en donderdag 31 juli naar Roermond waar de leiding het kamp al had opgebouwd en de boten klaargelegd. Het Nawaka-thema ‘Waterproof’ is, mede dankzij het weer, volledig tot z’n recht gekomen. Onze vletten zijn in een binnenvaartschip vervoerd. Kijk op facebook bij Nawaka Subkamp Honshu voor meer sfeerbeelden.

We bedanken hun toegewijde en bekwame leiding Eric (Meerman), Denise, Linda, Kevin, Niek, Lucienne, Mattie en Anna voor hun enorme inzet voor dit grootse kamp.