Scout It Out weer groot succes

De loopbrug was een prachtige blikvanger. Klik hier voor meer foto’s.

Super bedankt allemaal!

Een vlet met gehesen zeilen stond heel herkenbaar bij het centrale punt op het plein bij de fontein in winkelcentrum de Struytse Hoeck, met de vlag van Scouting Hellevoetsluis in top. Na een gezamenlijke opening startten de kinderen met allerlei spelletjes. Het kon zomaar dat een groepje voorbij kwam stieren, geheel geconcentreerd op de GPS die zij gebruikten voor hun speurtocht. Welpen wurmden zich door een reuzenspinnenweb en er werd geroeid in het Voornsekanaal (onder het winkelcentrum door en dan de onderkant van de winkels aanraken, heel gaaf!).

Bij scouts wordt ook altijd de inwendige mens goed verzorgd en werden diverse vuurtjes gestookt om er wafels en marshmallows op te bakken, er werden roze (!) …

pannenkoeken en heerlijke kruukplaatjes (koekjes) gebakken in een koekenpan. In de kuil bij de fontein werd een touwbrug gepionierd waarop allerlei kinderen het ‘brug-over-de-afgrond-gevoel’ konden ervaren.

De dag is ondanks af en toe een spatje regen maar dankzij de zorgvuldige voorbereidingen prima verlopen. Er zat heel veel tijd in het bedenken, inplannen en soms zelfs maken van de spelletjes. Al het kader en de extra opgeroepen vrijwilligers: superbedankt allemaal!

Deze Scout-it-out is mede mogelijk gemaakt door de medewerking van de winkeliersvereniging, V&D en de Hema, waar we gebruik mochten maken van de toiletten en La Bouteille die het water voor de koffie/thee leverde.