Scouting achterstevoren!

Wie afgelopen zaterdag op de wallen rond Fort Haerlem was, kon het nodige zien vliegen. Scouting Hellevoetsluis deed mee met de Nationale Scoutingdag. En zowel in het clubhuis in het Fort als buiten op de wallen deden de Scouts en kinderen die graag kennis wilde maken met Scouting allerlei spelletjes. Het thema voor deze Scoutingdag was Scouting achterstevoren. Voor de gelegenheid werden de uniformblouses en truien en de das dan ook achterstevoren gedragen.
{gallery}08scoutingdag{/gallery}

En verder…

Uiteraard werd er ook gepionierd. Het topstuk was een metershoge katapult waarmee brokken steen werden afgeschoten. Een eindje verderop werd met PED-flessen geschoten. De kinderen voorzagen de plastic anderhalve literflessen eerst van vleugels en een staartstuk en vulden ze voor de helft met water. Met een door een Scoutinglid zelf gebouwde installatie werd er lucht in de fles gepompt waarna de fles door middel van een ruk aan een touw werd afgevuurd. Spectaculair, want de flessen schoten tientallen meters de lucht in. Daarnaast kon er op een vuurtje popcorn gemaakt worden.    Ook voor de jongere kinderen was er van alles te doen. De spelletjes buiten, waar het door de gure wind erg koud was, werden afgewisseld met binnenactiviteiten. Vooral de wedstrijd chips eten was in trek. Tussen de middag waren er ook nog pannenkoeken, die gebakken waren (240 stuks!) door de Plus-Scouts (23 jaar en ouder). De dag werd afgesloten met een potje Hollandse eeuwen. Een soort overlopertje maar dan op zijn Scouts, waarbij tikken niet genoeg is en pakkers hun slachtoffers tegen de grond moeten werken. Altijd goed voor een hoop plezier!

Een keer komen kijken kan altijd!

De Nationale Scoutingdag was een algemene open dag, maar ook op andere momenten staan de deuren van Scouting open. Iedere zaterdag tussen 10.00 en 12.00 uur hebben wij activiteiten bij ons clubhuis in Fort Haerlem (in de Vesting). Iedereen die het leuk vindt is van harte welkom om een keer vrijblijvend te komen kijken!