Scouting komt in actie!

Het lot van de vele vluchtelingen raakt Scouting. Op Scout-In15 werd daarom actief bijgedragen om het lot van vluchtelingen een klein beetje draaglijker te maken door het doneren van slaapzakken, tenten en andere materialen. Ook werkt Scouting landelijk samen met het Rode Kruis in het programma Ready2Help. Scouting stimuleert scouts van 18 jaar en ouder om zich aan te melden voor dit programma en op die manier een bijdrage te leveren.

Je kunt je aanmelden voor Ready2Help via www.ready2help.nl. Wil jij met je groep lokaal ook helpen bij het oplossen van deze problematiek? Kijk dan eens of er in jouw buurt initiatieven zijn waar je bij aan kunt sluiten of bedenk zelf een mooi plan en betrek de jeugdleden, ouders en vrijwilligers van je groep hierbij! Wil je je idee delen? Post een berichtje op onze Facebookpagina en inspireer andere scouts.

Lees verder op de site van Scouting Nederland