Scouts en kinderen uit de Vlinderwijk vieren Sint Joris op de Wilde Weide

Meer dan 200 scouts en kinderen uit Vlinderwijk hebben samen Sint Joris gevierd in natuurspeeltuin de “Wilde Weide”. Sint Joris is hét kampvuurfeest van Scouting, een jaarlijks terugkerend evenement waarbij het verhaal, Sint Joris en de Draak, centraal staat.

Voor alle foto’s Klik hier

{gallery}11sintjoris{/gallery}

Dit jaar verzorgden Scouting Hellevoetsluis, buurtvereniging Vlinderwijk en Stichting Anders Spelen voor alle kinderen uit de buurt een afwisselende avond. Het feest startte eerder die avond met een lampionnen optocht in thema Sint Joris. Brassband The Roots liep mee in de optocht door de wijk en over de Plattendijk. Na aankomst van de stoet kinderen met lampionnen kon het vuur aangestoken worden door de landverkenners.

Scouts van alle leeftijden speelden verschillende rollen in het verhaal zoals de draak, het paard en Sint Joris zelf natuurlijk! Iedereen genoot van de voorstelling waar de draak werd verlagen door ridder Sint Joris onder een mooie nog warme avondzon.

In de pauze kregen alle deelnemers een heerlijke beker chocolade melk gemaakt door de Rowans Sherpa’s met  een appel van Bingo Hellevoetsluis. Het was weer een geslaagd feest dat je volgend jaar zeker niet wilt missen!