Scouts van Scouting Hellevoetsluis overgegleden

Tot grote vreugde van de scouts die oud genoeg waren om naar een volgende speltak te gaan, lag er afgelopen zaterdag een grote zeepbaan klaar waar ze vol enthousiasme over heen gleden naar de speltak van hun keuze.

{gallery}12overzwemmen{/gallery}

Het nieuwe scoutingseizoen kan nu echt beginnen. Het is altijd weer een beetje spannend, het overzwemmen bij Scouting. Als kinderen de leeftijd hebben bereikt waarop ze naar een volgende speltak mogen, laten we dat niet ongemerkt voorbij gaan. De hele groep komt bij elkaar en de overzwemmers worden door de oude speltak overgegeven aan de nieuwe speltak van hun keuze. Dat gebeurt natuurlijk wel op z’n ‘scoutings’. Dit jaar was er een grote zeepbaan gemaakt waar de kinderen overheen mochten glijden. Supergaaf, en menigeen nam een grote aanloop om onder het schuim de overkant te bereiken. De nieuwe orka’s kregen een zwemvest aan, een touw om zich heen, een roeispaan mee en werden door de kinderen van hun nieuwe speltak naar de overkant gesleept. Nu alle kinderen zijn overgezwommen worden de kinderen die nog op de wachtlijst stonden opgeroepen. Zij mogen volgende week ook komen. Bij vrijwel alle speltakken is nog plaats, dus lijkt Scouting jou ook wel wat, kom dan op zaterdagochtend bij ons kijken in ons clubhuis in Fort Haerlem in de Vesting, tussen 10.00 en 12.00 uur.  Meer informatie vind je op onze website: www.scoutinghellevoetsluis.nl.