September is uitdagend!

Op zaterdag 7 september beginnen we weer fris aan een nieuw Scoutingseizoen.

Na een periode van Scoutingrust staan we aan het begin van een nieuw Scoutingseizoen. Zo’n nieuw seizoen geeft iedereen de kans om een nieuwe start te maken. Leidingteams maken hun jaarplannen, denken al aan het volgende kamp en maken met andere speltakken afspraken over bijvoorbeeld de gemeenschappelijke activiteiten en het overvliegen van de oudste welpen, scouts en explorers.

September en oktober staan bol van de activiteiten, het is daarom belangrijk om de agenda goed in de gaten te houden op de website. Hieronder een overzicht van de meest belangrijke (groeps)activiteiten.

7 september – start nieuw seizoen voor alle speltakken

14 september – overzwemmen van de oudste welpen, scouts en explorers (met uitzondering van orca’s, zeeverkenners en wilde vaart). Ouders zijn natuurlijk van harte welkom

14 september – roei/zeil en wrikwedstrijden voor het waterwerk

21 september – niet iedere speltak heeft opkomst in verband met de Scout In (zie hieronder)