Speciale Baden Powell opening

Wie was die man afgelopen zaterdag op het plein in een wel hele bijzondere scoutfit?

Elke jaar staan we stil bij de geboortedag (22 februari) van Baden Powell, de man die 110 jaar geleden scouting heeft opgericht. We hebben dan een speciale Baden Powell opening met alle speltakken op het plein. Nadat Eric de opening had verricht en twee scouts de vlag hadden gehesen, stapte daar … de neef van Baden Powell naar voren.

Neef Powell had het er over dat scouting over de hele wereld te vinden is. Wereldwijd zijn er 29 miljoen scouts. Zijn scoutfit was daar getuige van. Zijn blouse kwam uit Roemenië, zijn das uit Indië, zijn dasring uit Eritrea en nog een dasring … uit Nigeria, zijn hoed uit Engeland en zijn broek uit Nederland, het mooie mes was nog van zijn vader … kortom, een mooie verhaal. Hij had het er ook over dat scouting verbind en hij had daarvoor een prachtige opdracht aan de scouts uit Hellevoetsluis. Iedereen kreeg een rode dropveter die de scouts aan elkaar geknoopt moesten worden. Zo ontstond er een mooie kring, daarna werd de dropveter natuurlijk opgegeten.

Traditiegetrouw gaan we met een collectebus rond voor wat kleingeld. Uit deze spaarpot kunnen we af en toe scouts helpen die niet zoveel geld te besteden hebben, bijvoorbeeld in Afrika. Dit jaar is er € 52,10 opgehaald. Bedankt!

Het was wel frisjes …

PS: Wil van Balen was er voor een foto van ‘Zomaar een Hellevoeter’, dit keer Eric Meerman. Hij filmde ook onze BP opening voor zijn vlog. Kijk maar eens