Steef Nikken

Mijn naam is Steef.

Ik ben getrouwd met Jolanda en heb twee kinderen: Steef (jr.) van 21 jaar en Loes van 14 jaar.

Sinds september 2011 ben ik leiding bij de Orca’s. Hoe ik terecht ben gekomen bij Scouting Hellevoetsluis, ondanks het feit dat ik geen enkel “verleden” heb met scouting? Eén van de vriendinnetjes van mijn dochter was Orca, en zij had tegen mijn dochter gezegd dat er bij de Orca’s gezocht werd naar nieuwe leiding. Volgens haar zou dit echt iets voor mij zijn. Ik twijfelde daaraan, maar liet me toch door haar overhalen om een keertje op Oosterland te komen kijken.

Toen ik daar op een zonnige morgen in september 2011 aankwam viel alle twijfel weg: ik zag daar een geweldige mooie plek aan het Brielse-meer met een uitgelaten groep jonge kinderen, die veel plezier beleefden aan het zeilen maar vooral ook aan elkaar.

Misschien is dat juist wat mij raakte; bij scouting gaat het om samen leuke dingen te doen en te ontdekken. Het is niet belangrijk wat je zelf niet kunt, maar wel wat je samen kunt. Ik vind het nog steeds enorm stimulerend om samen met een jong leidingteam (ja, ik ben echt de alleroudste) en een groep enthousiaste kids leuke dingen te doen.