Hart voor Sportkids 100 procent scout

Op 10 maart zijn ze begonnen, elf kids uit groep 7 en 8 van de basisscholen uit Hellevoetsluis. Zij deden mee met Hart voor Sport, georganiseerd door Push, het jongerenwerk in Hellevoetsluis. Via Hart voor Sport konden zij een kennismakingscursus volgen bij een sportvereniging naar keuze. Dit jaar organiseerde ook Scouting Hellevoetsluis een cursus en elf kinderen durfden deze uitdaging aan!

Vijf weken lang op avontuur met Suzanne langs de luchtscouts (om echte heteluchtballonnen te maken), landscouts (daar leren we onder andere pionieren), amfibieën (mmm lekker wafels bakken op een kampvuur) en orca’s (daar leer je zeilen). Tussendoor was er nog de Scout-it-out op het winkelcentrum. Zo kregen ze een goed beeld van wat je allemaal bij scouting doet. Iedereen heeft het volgehouden en veel kids durven de uitdaging aan en worden lid! Aan het einde van de laatste cursusdag kregen ze allemaal het certificaat van Hart voor Sport en verdienden ze natuurlijk, naar goed scoutinggebruik, hun eerste badge met ‘100% scout!’ eropOp 10 maart zijn ze begonnen, 11 kids uit groep 7 en 8 van de basischholen uit Hellevoetsluis. Scouting had ze uitgedaagd en zij durfden het aan! 5 weken lang op avontuur met Suzanne langs de luchtscouts (om echte heteluchtballonnen te maken), landscouts (daar leren we onder andere pionieren), amfibieën (mmm lekker wafels bakken) en orca’s (daar leer je zeilen). Iedereen heeft het volgehouden en veel kids durven de uitdaging aan en worden lid!