We zijn gestart met overzwemmen!

Een warm onthaal voor nieuwe orcaleiding

Met de spectaculair leuke zomerkampen nog vers in het geheugen, stonden de jeugdleden en vrijwilligers afgelopen zaterdag weer te trappelen van ongeduld om aan een nieuw seizoen te beginnen.

Al in de vroege ochtend waren vrijwilligers van scouting op de velden achter Fort Haerlem bezig om een stoer parcours op te bouwen. Om het nieuwe scoutingseizoen goed te openen, ‘zwemmen’ de oudste kinderen van alle speltakken traditiegetrouw deze dag over naar hun nieuwe leeftijdsgroep. Onder luide aanmoediging van hun toekomstige groepsgenoten gingen ze daarom een uitdagend parcours over. Er werd geklommen, geklauterd en de meesten durfden ook over de écht hoge touwbrug te lopen. Aan het eind van het parcours gleden alle scouts over een zeephelling naar beneden zo een bak met water in! En wie toen nog niet doorweekt genoeg was, werd door de nieuwe groepsgenoten nog eens lekker extra nat gespetterd. Het werd dus een nat maar warm welkom voor deze stoere scouts.

Groot compliment én een dankjewel aan alle vrijwilligers die hebben meegeholpen. We wensen iedereen elke zaterdag weer heel veel plezier bij Scouting!