Zeeverkenners Vanaf groep 8

Als je twaalf jaar bent kun je bij de Zeeverkenners, waar je kunt blijven tot het jaar dat je zestien wordt.

Bij deze speltak ben je al een stuk zelfstandiger bezig met het waterwerk (zeilen, roeien, wrikken, etc). En als je niet op het water bezig bent, dan wel in de buurt van water. Zo nu en dan worden er zelfs wat "land"-activiteiten gedaan. ’s Zomers gaan we met onze eigen boten er op uit. In de zomer gaan we met onze boten op kamp. De geleerde technieken komen daarbij weer uitstekend van pas.

Zeeverkenners die dat willen en kunnen, worden ook in staat gesteld om een zeildiploma (volgens het CWO systeem, zoals gebruikt bij zeilscholen) te halen.

De Zeeverkenners vind je iedere zaterdag bij het Brielse Meer, waar ze met de boten het water op gaan. Hun opkomst duurt gedurende de zomer van 10.00u tot ongeveer 17.00u en in de in de winter hebben ze opkomst op het clubhuis (fort Haerlem) van 10.00u tot ongeveer 12.00u. (Het wil overigens nog wel eens wat later worden)

Zeeverkenners dragen een blauwe blouse, een tok en de groepsdas.