Zomerkamp 2017 was een FEEST!

Eindelijk was het zo ver! Het zomerkamp!

Een heel jaar is de leiding bezig geweest met alle voorbereidingen, het thema is namelijk FEEST! Iedere dag vieren we een andere feestdag, zo kwamen Kerst, Pasen, Valentijnsdag, Halloween, Oud & Nieuw, Koningsdag en Sinterklaas voorbij.

foto springen

Maar dan eerst de kamp locatie, waar gaan we nou naartoe?! Alle Orca’s zijn op Oosterland op de boot gestapt met al hun bagage.

19894981 956409957835347 8657230658763937821 n

Na 1-1,5 uur varen kwamen we aan op de kamp locatie ZVC “de Visserij”. Hier had de leiding al flinke voorbereiding gedaan door de leidingtent en de kooktent op te zetten. Na aankomst op het terrein werden de combi-tenten opgezet voor en met de Orca’s. Best nog even een klusje.

De rest van de week werden er verschillende activiteiten gedaan in thema, zo is er een Paaseieren tocht gelopen op zondag. Door middel van verschillende technieken is er een tocht gelopen vanaf de kamplocatie naar Heenvliet (ongeveer 8 kilometer). Maandag was het Valentijnsdag, de Orca’s hadden een geheime aanbidder, deze heeft heel veel kaarten met zeil opdrachten geschreven om ze uiteindelijk te leiden naar een pot vol hartjes snoepjes op een eilandje in de buurt van Brielle. Dinsdag was het Halloween en “omdraaidag” dit betekende dat de hele dag omgedraaid was, beginnen met het avondspel, maak een mummy en het avond eten (rode kool met broodworst en gebakken aardappeltjes). Best wel gek!

zeilen

mummy zoka

’s Nachts zijn de Orca’s nog wakker gemaakt voor Oud & Nieuw met echt vers gebakken oliebollen. Heerlijk! Woensdag zijn de Orca’s overdag naar Rotterdam geweest voor een dagje uit. Hier hebben ze een code moeten kraken om een kistje open te maken. Op veel hoogtepunten van Rotterdam Centrum waren codes opgehangen, met deze codes moesten ze een som maken om uiteindelijk het slot open te krijgen. En natuurlijk nog lekker even winkelen!

Donderdag was Koningsdag, netjes vlaghijsen en het volkslied zingen. Tijdens deze dag zijn er verschillende oud Hollandse spelletjes gespeeld zoals koekhappen, beschuitfluiten en snoephappen. Ook hebben we vletje gerold. Alle Orca’s hebben een kijkje genomen onder de boot zo konden ze zien dat je altijd adem kan halen onder de boot. Ook zagen ze hoeveel moeite het kost om de vlet om te rollen.

Vrijdag was alweer de laatste dag in thema namelijk Sinterklaas. Donderdag avond zijn de schoenen gezet en is er gezongen voor Sinterklaas. Op vrijdag waren alle schoenen gevuld met  kruidnoten en een chocoladeletter. Heerlijk! Deze middag werd het finale spel gespeeld, een roeiwedstrijd. Dit was nog best spannend! Uiteindelijk heeft de bak van Brenna, Jesse, Nigel, Cas en Skyler gewonnen.

20031650 961504803992529 4918268061096563146 n

De leiding heeft een top week gehad en wij hopen jullie ook!

Tot na de vakantie tijdens de 1e opkomst!

Groetjes,

Kevin, Anna, Jochem en Denise