12 uurs zeilwedstrijd

alt

Op vrijdagavond 12 juni knalde om 22.00 uur het kanon het startschot van de 12-uurs zeilwedstrijd … en onder luide aanmoedingen werden de vletten afgeduwd voor de run naar de eerste boei.

En fanatiek ging het er aan toe zeg, maar eenmaal de zeilen gehesen kwam alles tot rust … nou ja, rust. Uit de meegebrachte radiokisten klonk luide muziek en werden op veel vletten lichtjes opgehangen en zelfs hier en daar gedanst op het achterdek.

Het water was spiegelglad, want de wind was weggevallen na de heftige regen- en onweersbui, ca. twee uur voor de start.

Twaalf uur achter elkaar doorzeilen. Een uitputtingsslag en een uitdaging voor de scouts, als ook voor de organisatie en leiding aan de wal.

Prima georganiseerd weer. Voor de uitslag verwijzen we naar de website van Admiraliteit 14.;