Overstap naar SOL 3.0

UPDATE 17-10-2024: ONZE EXCUSES VOOR DE VERTRAGING > Scouting Nederland ervaart problemen met de implementatie van data waardoor de start van de testfase/pilot is vertraagd.

Vanaf 14 oktober 2024 stappen we over naar SOL 3.0

Scouting Hellevoetsluis doet mee aan de pilot/testfase voor de landelijke overstap naar SOL 3.0. Dat betekent dat we samen met enkele andere scoutinggroepen uit Nederland als eerste starten met SOL 3.0.

• De overstap geldt voor álle leden: onze jeugdleden, onze kaderleden en onze vrijwilligers.
  • We vragen al onze leden om input over ervaringen met SOL 3.0, zodat de deelname aan de pilot/testfase nuttig is.

LET OP: we stappen niet meer terug naar SOL 1.0, zoals we dat tot nu toe kennen!

Wat is SOL

Elk lid van Scouting Hellevoetsluis wordt door onze ledenadministratie ingeschreven in SOL. SOL staat voor Scouting Online en is het ledenadministratiesysteem van Scouting Nederland.

Hoe gebruiken we SOL

• Elk lid heeft rechtstreeks toegang met een eigen account bij SOL en kan daar eigen gegevens bekijken en aanpassen.
  • Scouting Hellevoetsluis verstuurt via SOL mail naar haar leden.
  • Scouting Hellevoetsluis organiseert via SOL aanmeldingen voor evenementen, zoals het zomerkamp.
  • Scouting Hellevoetsluis int via SOL de contributie van de leden.
  • Scouting Hellevoetsluis registreert in SOL de kwalificaties van haar vrijwilligers.

Er zijn meer toepassingen, maar dit zijn de belangrijkste en worden veel door onze groep gebruikt.

De overstap: mail van Scouting Nederland

Zondag 13 oktober krijgen onze leden mail van Scouting Nederland met een link naar het inlogscherm en gebruikersnaam. Klik naar de nieuwe inlogpagina van SOL 3.0.

Doe actief mee met de testfase   >  Log deze week in bij SOL 3.0 en check je eigen gegevens!

Help ons met het ontdekken van SOL 3.0. Log in en controleer je eigen gegevens. Kloppen ze? Kun je ze wijzigen als ze niet kloppen? We zijn heel benieuwd naar jullie ervaringen. We hopen dat alle 323 leden van Scouting Hellevoetsluis inloggen en ons laten weten wat hun ervaringen zijn. Wij koppelen dat terug naar de werkgroep van Scouting Nederland die druk bezig is met de definitieve inrichting van SOL 3.0 en jullie helpen daarbij! Zijn er vragen, opmerkingen en/of onduidelijkheden? Geef jouw input aan Anneke Goutziers, zij is onze coördinator pilot SOL 3.0, via het formulier https://forms.office.com/e/bDSDsqGq5w.

Onzekerheden

Eerlijk is eerlijk. Meedoen aan de pilot SOL 3.0 betekent inderdaad dat nog niet alles optimaal zal functioneren. Daarom is het juist belangrijk dat jullie actief meedoen. Log in en kijk rond en deel jouw ervaringen. We zullen niet op alle vragen antwoord kunnen geven maar we geven het allemaal door aan de werkgroep van Scouting Nederland die dat mee kan nemen in de ontwikkeling van SOL 3.0

Bedankt voor je hulp!

Met vriendelijke scoutinggroet, bestuur Scouting Hellevoetsluis