Abseilen vanaf Fort Haerlem

Dat is kicken! Positieve energie stroomt door je lijf zodra je met je voeten de grond raakt. Abseilen vanaf het dak van Fort Haerlem doe je niet elke dag. Voor de explorers  (15-18 jaar) en luchtverkenners (10-15 jaar) was het mogelijk tijdens hun opkomst op zaterdag 1 mei. De één ging het makkelijker af dan de ander, maar ze zijn allemaal langs de gevel van Fort Haerlem naar beneden ‘gelopen’. Stoer hoor. Tenslotte start je vanaf ca. 10 meter hoogte en dat is best hoog als je boven op het dak van het fort staat. Het viel wel op dat de scouts de techniek van abseilen goed beheersten. Net als het klimmen met een klimlijn. Ze oefenen dan ook regelmatig op kleinere hoogtes, zodat ze vertrouwd zijn met de techniek. Abseilen bij Scouting Hellevoetsluis is mogelijk dankzij getrainde begeleiders en goedgekeurde abseil- en klimmaterialen. Explorerbegeleider Marcel en luchtverkennerleider Danny zorgden er voor dat alle veiligheidsmaatregelen zijn genomen zodat onze scouts veilig konden abseilen. Zo’n avontuurlijke opkomst geeft je zelfvertrouwen een boost!