Amfibieën werken in de natuur en gaan naar de ruimte

Zaterdag 5 november hebben de Amfibieën van Scouting Hellevoetsluis meegedaan aan de Landelijke Natuurwerkdag in het Annabos in Rockanje. Tijdens deze middag hebben we ons bezig gehouden met het snoeien van de bomen langs de paden. Hierdoor kwam er weer een breed wandelpad te voorschijn.

Gewapend met zagen en snoeischaren zijn we aan de slag gegaan en al snel was er resultaat te zien. Na tweeënhalf uur hard werken waren we bijna klaar.  Nog een tak moest er om, dit was echter een hele dikke tak, daar waren we wel even mee bezig. Uiteindelijk is het ons toch gelukt en konden we de tak in kleinere stukken zagen en bij de rest van de takken in het bos leggen. Voor ons weer een geslaagde dag en op naar de Natuurwerkdag van volgend jaar.

Omdat we werken aaneen meteorologie-insigne zijn we zaterdag 12 november samen met de Luchtverkenners naar de Space Expo geweest. Hier hebben we meer geleerd over ons melkwegstelsel en de verschillende planeten. Ook konden we zelf een beetje ervaren hoe het is om een ruimtereis te maken in een simulator. Naast veel feiten over de levensduur van sterren en wat zwaartekracht eigenlijk is, hebben de meeste van ons ook zelf een Space shuttle laten opstijgen. Met alles wat we deze dag geleerd hebben zijn we weer een stapje dichterbij het halen van ons insigne.

Ben je benieuwd wat we de volgende keer gaan doen of heb je zin om te komen kijken? Kom dan eens langs in ons clubhuis in Fort Haerlem in de Vesting. Daar draaien we elke zaterdag tussen 10 en 12 uur opkomst. Of kijk op www.scoutinghellevoetsluis.nl.