Baraai ligt weer op z’n plek

Het was toch even spannend toen op maandag 27 maart de afsluiters van het dok werden open gedraaid en het water het dok binnen liep op weg naar de Baraai die er klaar voor was. Vier weken lang was er keihard gewerkt door zo’n 33 vrijwilligers, (oud-) leden, (oud-) leiding, ouders, familie, bekenden. Jullie zijn regelmatig op de hoogte gehouden van de voortgang. Na het schoonmaken, bikken en opmeten is er onmetelijk veel laswerk verricht: de kuiprand is opnieuw aangebracht, nieuwe stootranden aan bakboord en stuurboord, het dak van de stuurhut en op drie plaatsen is de scheepshuid vernieuwd of verstevigd. Natuurlijk moest alles opnieuw in de verf gezet worden en dat niet één keer maar eerst de grondlagen en daarna drie maal rondom de toplaag. De Baraai heeft weer een zwarte romp.

Nu ligt de Baraai weer heel vertrouwd op z’n plek in de haven tussen de Wammus en de Rammus.

Ruud heeft samen met de vele vrijwilligers een TOP prestatie geleverd. Op zaterdag 15 april is er een barbeque voor alle helpers van het onderhoud.

Enorm bedankt !