Beste leden, ouders en leiding,

De tijd vliegt – Zo begin je aan een nieuw jaar en zo is het eerste kwartaal al weer verstreken en ligt de zomervakantie alweer in het verschiet. De tijd vliegt, bij mij in ieder geval :-). Maar ja, dat kan ook bijna niet anders als je verbonden bent aan scouting: er is altijd wat te doen!

We doen heel veel leuke dingen – Als ik terugdenk aan het afgelopen kwartaal komen zomaar spontaan de volgende zaken voorbij: de nieuwjaarsreceptie natuurlijk, allerlei leuke en bijzondere opkomsten (met ontbijt, soep maken, met drones vliegen, sportieve opkomsten, een Valentijn opkomst etc.), starten met het werken voor nieuwe insignes, de Baden Powell opkomst met Stichting iNZet (wat was dat ontzettend leuk en inspirerend), de I-scout opkomst voor de explorers, de nieuwe deelnemers van Hart & Sport, de Jantje Beton actie met een record opbrengst, Bezem in de mast, de Scout-It-Out met het geweldige pionierwerk, de gezellige sfeer, heel veel activiteiten en goed weer!, de boten van Orca’s en Zeeverkenners werden te water gelaten en het weekeinde daarna omgevaren, de Orca’s hadden dit weekeinde hun eigen weekeindje weg en heel veel andere speltakken deden mee aan de Regionale ScoutsWedstrijden. Al met al: teveel om op te noemen! En inderdaad: de nodige activiteiten staan al weer ‘in de steigers’. We hopen dat jullie er net zo van genieten als wij.

We bouwen aan een hecht team en een stevige vereniging – December 2015 hebben we het als kader over de ontwikkeling van onze vereniging gehad: ‘Groepsontwikkeling’, noemen we dat. Basis daarvoor was o.a. de enquête waar iedereen zijn steentje aan bijgedragen heeft. We stelden vast dat er heel veel goed gaat en dat er ook zaken zijn die beter kunnen. Daar zijn we in 2016 mee aan de slag gegaan. We hopen in de groepsraad van juni naast de twee praktijkbegeleiders ook twee groepsbegeleiders te benoemen. Daarmee zijn we beter in staat onze leiding (kaderleden) die ondersteuning en begeleiding te geven, die gewenst is. Daarnaast leveren de gesprekken tussen een vertegenwoordiging vanuit het bestuur met elk leidingteam, veel informatie op en ontstaat er over en weer zichtbaar meer begrip.

Wij zijn er voor de inwoners van Hellevoetsluis – Met Koningsdag en Dodenherdenking kunnen we met trots laten zien dat we als scouts ook onze bijdrage leveren aan de Hellevoetse samenleving. Ik ben er bij, jij toch ook?

Met vriendelijke scout-groet,

Jantien Fröling