Bevers in de cel

Maar liefst 13 Bevers passen er in een politiecel. Dat hebben we verleden week zaterdag kunnen zien tijdens ons bezoekje aan het politiebureau. Maar schrik maar niet, we hebben ze niet echt opgesloten. Maar ze waren allemaal wel hartstikke nieuwsgierig hoe zo’n politiecel er van binnenuit ziet

{gallery}10beverbijpolitie{/gallery}

Tijdens de maand januari wordt er door de Bevers hard gewerkt om een insigne te verdienen. Na ons bezoekje aan de brandweer, stond een bezoekje aan het politiebureau op de agenda. En ook dat was weer erg leerzaam. Eerst hebben we een film bekeken wat er allemaal gebeurt als iemand wordt opgepakt. Daarna mochten we vragen stellen en daarna een rondleiding door het politiebureau. Ze werden allemaal in de boeien geslagen, maar gelukkig konden de meeste Bevers nog ontsnappen. De boeien waren toch nog iets te groot. Ook werd er voorgedaanhoe het fouilleren gaat. Een Bever werd gecheckt op gevaarlijk wapens, maar er werd natuurlijk niets gevonden. Na een bezoekje aan de cellen, zijn we de binnenplaats opgelopen waar een politieauto eens goed van binnen en van buiten is bekeken. Want wat zit daar nou allemaal in? De Bevers mochten zelfs de jassen die bij een ongeluk worden gebruikt passen, die waren toch wel een beetje te groot. Ook hebben sommige Bevers een kogelvrij vest gepast, maar die wegen toch wel heel wat. Maar het allermooiste was toch wel dat een van de Bevers het knopje in mocht drukken. Welk knopje? …… Nou dat van de sirene. En als je dan dichtbij de auto staat, maakt dat een heleboel herrie. Omdat het erg koud was buiten, hebben de Bevers na afloop nog een lekker kopje warme chocolademelk gekregen. Al met al was het weer een leerzame ochtend.

Afgelopen zaterdag hebben we de insignemaand afgesloten met een opkomst over EHBO. Er liepen Bevers rond met wel hele enge wonden. Gelukkig allemaal geschminkt, maar sommige leken net echt. Gelukkig had de leiding verband en pleisters meegenomen. De Bevers hebben geleerd wat zij moeten doen wanneer ze een brandwond hebben en wat er moet gebeuren als er iemand bewusteloos is. En natuurlijk weten ze nu allemaal dat zij 112 moeten bellen als er iets ergs gebeurd is. Aan het einde van deze opkomst hebben de Bevers hun insigne ontvangen. Alleen het ophalen ging wat lastig. Met al die gebroken botten die we hebben verbonden, is het niet makkelijk de trap aflopen. Gelukkig konden de ouders een handje helpen.

Lijkt het jou ook leuk om allerlei avonturen te beleven beide Scouting en zit je in groep 2 of 3? Kom dan gerust eens een keertje kijken bij de Bevers van Scouting Hellevoetsluis. Iedere zaterdag spelen wij van 10.00 tot 12.00 in Fort Haerlem in de Vesting van Hellevoetsluis.