Welkom bij de Bevers!

alt

Wij zijn de jongste speltak van Scouting Hellevoetsluis. Alle bevers zijn tussen de 5 en 7 jaar oud en/of zitten in groep 2 en 3 van de basisschool.

alt

Wij spelen in het dorpje Hotsjietonia.

Hier leren wij samen te werken onder de enthousiaste begeleiding van deskundige leiding.

De nadruk ligt natuurlijk wel altijd op gezellig samen zijn!

Onze wet & belofte aan elkaar is:

” Wat bevers doen, doen we samen “

Hoi bevers!

Ik ben Stuiter en sta op het speltakteken van de bevers. Ik ben 6 jaar en dol op spelletjes en lekker actief bezig zijn. Maar ik ben evengoed dol op knutselen en natuurlijk even pauze houden om iets te drinken.

Bij de bevers hebben we themafiguren die in Hotsjietonia wonen, zij spelen samen met jullie om zo spelenderwijs nieuwe dingen te leren en de wereld te ontdekken. Ontmoet hieronder jullie themafiguren, die gespeeld worden door jullie begeleiding.

Tot ziens,  Stuiter

Stuiter

Sterre Stroom

Hallo, ik ben Sterre Stroom (Marieke)

Ik ben een stoere vrouw en houd van kamperen en reizen. Ik ben altijd in voor een speurtocht of gave activiteit. Ook op het water weet ik de weg te vinden. Stapels fotoboeken heb ik van de verre reizen die ik gemaakt heb en waar ik jullie graag over vertel.

Goedendag, ik ben Stanley Stekker (Danny)

Ik ben de technische man van Hotsjietonia en uitvinder. Gek ben ik op cijfers, schema’s en moeilijke sommen. Overal probeer ik constructies voor te maken en originele oplossingen te verzinnen. Soms ben ik een beetje verlegen. En soms let ik juist weer veel te veel op kleine dingetjes. Aan mijn huis zie je meteen dat er een uitvinder woont. Gelukkig zijn alle gevaarlijke dingen goed opgeruimd!

Stanley Stekker

Rebbel

Hoi, ik ben Rebbel (Tanja)

Ik ben de vrouw van Bas Bos, de boswachter. Ik ben een boerendochter die veel kletst en alles over iedereen weet. Een geheim bewaren vind ik echt heel moeilijk. En ik ben dol op dieren en verzorg veel van de gewonde bosdieren die Bas mee naar huis neemt.

Elke week beleven we samen met onze bevers steeds een ander spannend avontuur. We gaan nog niet op zomerkamp zoals de welpen, maar we blijven wel één keertje een nachtje slapen. Dat is óók spannend, lekker slapen in ons eigen dorp Hotsjietonia!

Wil je een keertje een kijkje komen nemen? Je vindt ons iedere zaterdag van 10.00 uur tot 12.00 uur in Fort Haerlem. En als je er dan toch bent, kun je net zo goed gezellig meedoen.

Je bent een echte bever na je installatie en je ook de wet en belofte hebt opgezegd: “Wat bevers doen, doen we samen”. Daarna mag je op je nieuwe scoutfit je emblemen, bandjes en tekens vastzetten. Lees hier hoe dat precies in z’n werk gaat.

Tot ziens!