Bezoek van Stichting iNZet

Alle welpen kregen deze mooie badge voor op hun scoutfit.

Op zaterdag 22 februari hebben we Marijn, Rudy, Jelte en Chris van Stichting iNZet op bezoek gevraagd. Zij zetten zich in voor samenwerking tussen scouts in Nederland en enkele Afrikaanse landen. Ze zamelen geld in en bedenken middelen om scouts in Afrika te helpen bij hun scoutingspel. Omgekeerd nemen ze weer leuke spellen uit Afrika mee naar Nederland die hier gespeeld kunnen worden. Wij hebben al Afrikaanse knopen geleerd en zaterdag gingen onze welpen samen met Stichting iNZet een Afrikaanse speurtocht doen. Op de film maakten ze een vliegreis naar Afrika en tot slot leerden ze nog een leuk Afrikaans liedje met dans. Er was een shop met hele leuke scoutingspulletjes voor een vriendelijke prijsje en waarmee hun actie weer gesteund wordt. Onze cheque van 300 euro zal ook goed besteed worden.

Kijk op www.stichtinginzet.org voor meer informatie. Het was heel gezellig dat ze op bezoek waren en er is al beloofd contact te houden bij volgende activiteiten met Afrikaanse scouts. Klik hier voor meer foto’s.